Skąd wziąć części? Jakiego mechanika wybrać?

Dodane: 24-07-2016 12:50
Skąd wziąć części? Jakiego mechanika wybrać? moduły zapłonowe sklep

Parę słów na temat tłoku silnika

Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.

Tłok spełnia wiele zadań:

uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.

W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)


Kilka faktów o silniku

Silnik ? typ maszyny zamieniającej energię na pracę mechaniczną.

Energia zasilająca silnik może mieć formę:

energii chemicznej (np. silnik dla nanorurki)
energii cieplnej (np. silnik parowy, silnik Diesla, turbina parowa, gazowa i silnik Stirlinga)
energii elektrycznej (np. silnik elektryczny)
energii kinetycznej (np. turbina wiatrowa, turbina wodna)
energii potencjalnej (np. turbina wodna).
W zdecydowanej większości urządzeń energia mechaniczna wytwarzana przez silnik odbierana jest od obracającego się wału silnika i jest wykorzystywana w postaci pracy mechanicznej lub zamieniana na energię elektryczną. W silnikach takich jak np. silnik rakietowy lub silnik liniowy efektem działania silnika jest energia ruchu postępowego.

Najważniejsze atrybuty silnika
moc ? zdolność do wykonania pracy w jednostce czasu
sprawność ? stosunek wytworzonej energii użytecznej do energii pobranej przez silnik
moment obrotowy ? dla wszystkich silników z ruchem obrotowym
siła ciągu ? szczególnie dla silników lotniczych
impuls właściwy ? dla silników rakietowych

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik


Czy każdy mechanik dobrze zajmie się naszym autem?

Wybór odpowiedniego mechanika samochodowego nie jest prostym zadaniem. Nie zawsze możemy mieć pewność, że dany specjalista we właściwy sposób zajmie się naszym samochodem, dlatego warto przy tym być ostrożnym i dokładnie przeanalizować dostępne opcje. Na rynku znajdziemy wiele zakładów mechanicznych, które oferują podobne usługi, jednak często ich jakość znacznie się między sobą różni. Nie warto tutaj decydować się na przypadkowe rozwiązania, lecz zawsze dokładnie wszystko przemyśleć. Naprawy samochodu mogą być dość kosztowne, a jeśli przy tym nie będą wykonane poprawnie, może to nas narazić na wiele problemów i rozczarowań. Zamiast więc wybierać przypadkowo, lepiej zdecydować się na sprawdzonego, polecanego specjalistę.